Απόψεις

Ένας metal διάλογος μεταξύ... Ιούδα και Ιησού

29/04/2016

Πάνος Χριστοδούλου

Στον δίσκο του power metal συγκροτήματος Helloween, Walls of Jericho εμφανίζεται το τραγούδι Judas. Στο τραγούδι, σε στίχους Kai Hansen, εξελίσσεται μια αντιπαράθεση μεταξύ Ιούδα Ισκαριώτη και Ιησού.

Το διάλογο ξεκινάει ο Ιούδας:

You promise us a bright golden future
You say you will save the world
That there will be no more hunger and pain
But we only see your golden hands
You say you take care of our survival
Sending us missiles instead
But you just betray us, deny us and lie
And you always say you would
Fight for freedom, fight for rights
I see treason in your eyes.

Ο Ιούδας κατηγορεί τον Ιησού ότι τους πρόδωσε καθώς τους υποσχέθηκε ένα λαμπρό μέλλον, ότι θα φροντίσει για την επιβίωση τους και τελικά ήρθαν πόλεμοι. Καταλήγει στο σύνθημα πολέμα για ελευθερία, πολέμα για δικαιώματα. Ο Ιούδας ανήκοντας στην ομάδα των ζηλωτών, περίμενε μια ένοπλη εξέγερση εναντίον των Ρωμαίων, στην οποία είδε στο πρόσωπο του Ιησού τον κατάλληλο ηγέτη για να τους εμπνεύσει. Κάτι που δεν κατέληξε όπως το περίμενε.

Ο Ιησούς στη συνέχεια απαντά:

Your worship money and economy
There's nothing that you wouldn't do
If the payment is right you don't care about life
'Cause economy is your truth

You are the one selling terror and pain
In all the parts of the world
You are preparing the final grand slam
But you keep on tellin' you'll
Fight for freedom, fight for rights
I see treason in your eyes

Στην απάντηση του ο Ιησούς κατηγορεί τον Ιούδα ότι πίσω από το σύνθημα για δικαιώματα και ελευθερία κρύβεται το πάθος του για εξουσία και η εμμονή του για την οικονομία. Καταλήγει ουσιαστικά στο οτί το πάθος του αυτό οδηγεί σε πόνο και πολέμους. Ο ιδεαλισμός του Ιησού με την Βασιλεία των ουρανών και την εγκράτεια και την ανοχή, τον οδηγεί στη συμβολική θυσία πάνω στο Σταυρό και όχι στην αλλαγή μιας εξουσίας από μια άλλη, για την οποία κατηγορεί τον Ιούδα.

Ουσιαστικά στο τραγούδι εξελίσσεται μια σύγκρουση ανάμεσα στον βολονταρισμό του Ιούδα και την ανυπομονησία του για την βίαια αλλαγή των πραγμάτων και τον ιδεαλισμό του Ιησού με την προσμονή για την αλλαγή των συνειδήσεων. Αν και ο διάλογος καταλήγει στο να αποκαλεί ο ένας τον άλλο προδότη, στην πραγματικότητα η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση αφού πρακτικά τον ίδιο στόχο είχαν, αλλά με πολύ διαφορετικό σχέδιο. Αν και εκ του αποτελέσματος μετέπειτα επαναστάσεων ίσως ορθά στο τραγούδι η πλάστιγγα γέρνει υπέρ του Ιησού.

Φυσικά υπάρχουν πολύ πιο βαθυστόχαστες και εμπεριστατωμένες αναλύσεις επί του θέματος, απλά το άρθρο επιδιώκει να αναδείξει ότι το metal δεν αποτελείται από ανθρωποφάγους σεξιστές και ότι υπήρχαν και ιδεολογικές διαμάχες προ Μαρξ και Μπακούνιν. Για τον Κάουτσκι δε γίνεται αναφορά καθώς θα καθόταν σε κανά τραπέζι με τον Καϊάφα και τους λοιπούς του σιναφιού του. Επίσης για να γίνει μια αναφορά στο όσο χαζό είναι να κοροϊδεύεις μουσουλμάνους για την πίστη τους, άλλο τόσο χαζό είναι να ειρωνεύεσαι Χριστιανούς. Δυστυχώς τα έθιμα  υπαγορεύουν να καίνε τον Ιούδα και όχι κάποιον από τους γραμματείς και τους φαρισαίους αλλά όπως και να ‘χει καλό Πάσχα.